Ik was er niet bij!
Moderators: Eru, Bram, 'Tjan, mensenkinderen, Maglor, Gimli, sillyTook, Michel, Nicole, MidNight, Captain Jack, Dakwest, Diana
Hebben jullie de taboes van KRO mensen gezien? Pepijn in een maliënkolder heeft het nét niet gehaald (of zou het onder puntje 78 vallen?).
En ik ben blij dat puntje 58 niet zo hoog in de rangorde staat
En ik ben blij dat puntje 58 niet zo hoog in de rangorde staat
Alsof ze dat zelf niet weet. Pff!sillyTook wrote:Nee, dat kun je niet op meerdere manieren opvatten, want Mark is geen geweldige minnaar.
10 SIN
20 GOTO HELL
20 GOTO HELL
Ik vraag me af wat de bepalende factoren zijn voor die bizarre rangorde. Je ergens voor schamen? Er niet over willen praten? Strafbaarheid? Er geen tolerantie voor hebben als anderen het doen/zijn? Dit is niet eens subjectief (want dat is het onderwerp toch wel) maar zo krukkig opgezet. Er zitten meningen tussen ('de monarchie willen afschaffen'), onvermijdelijkheden ('afkomstig zijn uit een achterstandsmilieu'), aandoeningen ('aambeien hebben'), verslavingen ('koopziek zijn'), emoties ('je ene kind leuker vinden dan het andere'), eigenschappen ('overmatige lichaamsbeharing') en gedrag ('je handen niet wassen na het poepen'). Verder zijn er zulke enorme verschillen dat de onderwerpen onvergelijkbaar worden, bijvoorbeeld in schaal ('je batterijen bij het huisvuil gooien' versus 'seksueel verlangen naar je eigen kind') en concreetheid ('tegen collega's negatief zijn over hun lichamelijke verzorging' versus 'communistische idealen hebben'). De desinteresse voor de uitslag die dit in me opwekt is nagenoeg onmetelijk.Eru wrote:Hebben jullie de taboes van KRO mensen gezien?
- mensenkinderen
- De Dertien
Ga jezelf eens gauw schamen dan! Jij apathisch, taboeloos schoelje!Bram wrote:De desinteresse voor de uitslag die dit in me opwekt is nagenoeg onmetelijk.
Maar ehm. "Je partner dom vinden." Dat lijkt me vooral erg, geen taboe & niet echt de basis voor een stabiele relatie.
Some say the world will end in fire, Some say in ice. From what I’ve tasted of desire I hold with those who favor fire. But if it had to perish twice, I think I know enough of hate to know that for destruction ice is also great and would suffice. – Robert Frost (1874 - 1963)
Hoe zou ik dat kunnen weten, dan?Eru wrote:Alsof ze dat zelf niet weet. Pff!sillyTook wrote:Nee, dat kun je niet op meerdere manieren opvatten, want Mark is geen geweldige minnaar.
Maar die lijst, ik vind sommige puntjes juist wel schrikbarend als in vreemd, dat zulke dingen dan naar boven komen als waar mensen aan denken als ze taboes moeten noemen. Sommige dingen zijn geen taboes, maar gewoon schokkend en sommige dingen zijn onzin. Maar goed, inderdaad dus subjectief.
Ik zou de scheer-draad noemen.
Hey! Ik heb die test gedaan ja, helemaal en ik was een Vrijdenker!mensenkinderen wrote:Ga jezelf eens gauw schamen dan! Jij apathisch, taboeloos schoelje!
Ik heb juist altijd geleerd dat mannen door de bank genomen liever een relatie hebben met een vrouw die dommer is dan zijzelf. Nou ben ik het daar niet mee eens, maar ik ben niet door de bank genomen.Maar ehm. "Je partner dom vinden." Dat lijkt me vooral erg, geen taboe & niet echt de basis voor een stabiele relatie.
Was dat niet met het Rondje Koopgoot?mensenkinderen wrote:"IS HET HIER GEZELLIG?!"
Daar was ik niet bij. Maar dat was dezelfde meet geloof ik.
(Toen er vervolgens bij de Italiaan een behoorlijk gemopper was vanwege het ontstaan van één grote tafel en één kleine, voor de Elite?)
Oh. En laten we vooral ook niet het post-slivovich-incident vergeten. Toen we besloten geen zin te hebben om bij het trefpunt op de rest te wachten en alvast een lading stoelen in het café zijn gaan bezetten.
Re:
Lees dit nu pas, omdat Kenneth de draad omhoog heeft geschopt...
Wow Wie zijn dat? HMPF! Ben ik even blij dat ik er niet bij was. En de rest van de meets heb ik verdrongen, behalve die van Maart En die in Rotterdam heb ik ook gemist (Even BLOND: Hangen jullie nog op Fellowstuff rond ofzo?)Michel wrote:
Zo elitair dat jullie mij helemaal vergeten waren :p
- mensenkinderen
- De Dertien
Re: Ik was er niet bij!
Dat. Dat is nu het beeld van een Wereld zonder Hoop.
Some say the world will end in fire, Some say in ice. From what I’ve tasted of desire I hold with those who favor fire. But if it had to perish twice, I think I know enough of hate to know that for destruction ice is also great and would suffice. – Robert Frost (1874 - 1963)
Graag gedaan. Maar uiteindelijk was het best leuk toch?Varda wrote:Rotterdam Met dank aan Avriel voor het redden.
En! Hoi Kenneth!
Neenee. Het was Gezellich!
Hoe de fuck kom ik aan dit plaatje op mijn computer?
Hoe de fuck kom ik aan dit plaatje op mijn computer?
"Everyone is entitled to his own opinion, but not his own facts. "
- Daniel Patrick Moynihan
Weet je hoe lang ik nodig had om die middelvingers zo mooi uit te snijden en in het plaatje te plakken?
Blijkbaar is er veel bewaard uit een vroeger tijdperk. Jij internetarcheoloog, jij
En. Hoi Mnq!
Blijkbaar is er veel bewaard uit een vroeger tijdperk. Jij internetarcheoloog, jij
En. Hoi Mnq!
How did it go so fast?
Re:
"altijd geleerd" is wellicht wat al te "N=1", maar je hebt in ieder geval gelijk voor wat betreft het verdien-effect: vrouwen moeten minder verdienen dan mannen. Naar aanleiding van jouw bewering hier van 12 jaar geleden is een socioloog met mooi haar aan het onderzoeken gegaan, namelijk. https://www.voxweb.nl/nieuws/als-de-vro ... e-slechterBram wrote: Sun 16 Sep 2007 17:41Ik heb juist altijd geleerd dat mannen door de bank genomen liever een relatie hebben met een vrouw die dommer is dan zijzelf. Nou ben ik het daar niet mee eens, maar ik ben niet door de bank genomen
"Everyone is entitled to his own opinion, but not his own facts. "
@Sillytook. Ik las het en dacht: "Hé, waar heb ik dat eerder gehoord?" En heb me net bedacht dat dat een tijdje terug is geweest op BNR nieuwsradio. Ik heb dat vaak aanstaan als ik even iets anders wil horen dan muziek onderweg naar het werk.
Wat ik me nog helder herinner van het gesprek/interview, is dat het ging over een waarde-oordeel dat met iets van 1 procent minder werd. Waarop ik eigenlijk al een beetje afhaakte.
Ik heb deze link gevonden: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/st ... gle.com%2F
"Uit de analyses bleek dat stellen een tikje minder tevreden werden over hun relatie wanneer de vrouw in de loop der tijd meer was gaan verdienen dan de man: het cijfer dat ze hun relatie gaven ging dan met 0,1 omlaag."
0,1 ... Dit is dus wanneer de waardering van de relatie van bijvoorbeeld van een 7,9 naar een 7,8 gaat...
Ik zou wel eens willen zien hoe de cijfers precies tot stand gekomen zijn. En hoe bepaal je of dit significant is of niet?
Zoals Harrie Jekkers grappig zei: "Het is een kwestie van cijfers. Met cijfers kan je die kant uit rekenen. Maar reken je de ander kant uit, komt er wat anders uit. Dat geouwehoer met die cijfers, daar klopt geen flikker van". https://www.youtube.com/watch?v=gwRjBQs31Pk
Wat ik me nog helder herinner van het gesprek/interview, is dat het ging over een waarde-oordeel dat met iets van 1 procent minder werd. Waarop ik eigenlijk al een beetje afhaakte.
Ik heb deze link gevonden: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/st ... gle.com%2F
"Uit de analyses bleek dat stellen een tikje minder tevreden werden over hun relatie wanneer de vrouw in de loop der tijd meer was gaan verdienen dan de man: het cijfer dat ze hun relatie gaven ging dan met 0,1 omlaag."
0,1 ... Dit is dus wanneer de waardering van de relatie van bijvoorbeeld van een 7,9 naar een 7,8 gaat...
Ik zou wel eens willen zien hoe de cijfers precies tot stand gekomen zijn. En hoe bepaal je of dit significant is of niet?
Zoals Harrie Jekkers grappig zei: "Het is een kwestie van cijfers. Met cijfers kan je die kant uit rekenen. Maar reken je de ander kant uit, komt er wat anders uit. Dat geouwehoer met die cijfers, daar klopt geen flikker van". https://www.youtube.com/watch?v=gwRjBQs31Pk